WhatsApp Image 2021-04-27 at 11.56.08
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

טלפונים סלולריים ופריון

בשימוש בטלפונים סלולאריים גדול הנסתר על הידוע. אך בתור אומה המכורה לשימוש בטלפונים ניידים חשוב שנפנים מספר עובדות שכבר אומתו במחקרים ונשנה את הרגלי הדיבור שלנו בהתאם.  אם אתה גבר צעיר שמתכנן להביא ילדים לעולם חשוב שתדע – דיבור בטלפון סלולארי במשך שעות מדי יום עשוי לפגום באיכות הזרע.

הריון בקורונה

קרינה סלולרית ופריון הגבר

לדעת חוקרים הקרינה מהטלפונים הסלולאריים פוגמת בחומר התורשתי DNA המצוי בכל תא מגופנו. פגיעה זו משפיעה ככל הנראה על ייצור תאי הזרע באשכים או על הפרשת ההורמון הגברי טסטוסטרון, הנחוץ לצורך יצירה והפרשה תקינים של תאי הזרע.שני מחקרים רפואיים שנערכו לאחרונה בראשות ד"ר אשוק אגרוואל (Ashok Agarwal) ראש המרכז לרפואת פוריות בקליבלנד, בדקו את השפעת הקרינה הסלולארית על איכות הזרע ומצאו כי השימוש בטלפון סלולארי עלול פגום בתאי הזרע.

מחקרים אודות קרינה סלולרית ופריון אצל גברים

במחקר שהתפרסם ב-2009 נלקחו דגימות זרע מ 32 גברים.  כל דגימת זרע הושמה בשתי מבחנות.  מבחנה אחת נשמרה כדגימת ביקורת ואילו השנייה הוצבה למשך שעה אחת במרחק של 2.5 ס"מ ממכשיר טלפון נייד במצב שיחה, בתדר של 850 מגה הרץ. החוקרים מצאו כי חלה עליה חדה של 85% במספר הרדיקאלים החופשיים והאקסידנטים בנוזל הזרע. מחקר זה מצטרף למחקר קודם שערך ד"ר אגרוואל, שהתפרסם בכתב העת Fertility and Sterility, אשר בדק דגימות זרע מ-361 גברים שטופלו במרפאות פוריות במומבאי שבהודו. במחקר זה עלה כי הגברים שלא דיברו בסלולארי היו בעלי 89 מיליון תאי זרע לכל מיליליטר, בעוד שאצל אלה שדיברו מעל ארבע שעות ביום בסלולארי ספירת הזרע הגיעה ל-50 מיליון זירעונים למיליליטר בלבד. מדובר בירידה של כ-40% בכמות הזרע.

כשנבדקה תנועתיות הזירעונים, נמצא כי אצל המשתמשים הכבדים בסלולרי רק 48% מהזירעונים נעו באופן תקין, בעוד שאצל אלה שלא השתמשו בסלולרי 68% מהזירעונים נעו בצורה תקינה. עוד גילו כי מספר הזירעונים התקינים צנח אצל אלה ששוחחו מעל 4 שעות בסלולרי מ- 40% תאי זרע תקינים אצל אלה שאינם בעלי סלולארי ל-21% בלבד אצל המדברים בסלולרי.


לדברי ד"ר אשוק אגרוואל: "אנשים מדברים ללא הרף בסלולרי, מבלי לחשוב על התוצאות, והנה ההוכחה שהסלולרי עלול לגרום לפגיעה חמורה בפוריות. מדובר בהשפעה עצומה, דווקא משום שהסלולרי הוא חלק בלתי נפרד מחיינו".

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….