הפריה חוץ גופית

הפריה מלאכותית

הפריה מלאכותית (הנקראת גם הפריה חוץ גופית) הינה תהליך רפואי המאפשר כניסה להריון באופן מלאכותי, לנשים אשר אינן מצליחות להיכנס להריון באופן טבעי. התהליך מאפשר "לעקוף" בעיות רבות הקשורות במערכות הרבייה בגוף האישה והגבר והוא כולל 3 שלבים עיקריים:

  • שאיבת ביציות מהאישה, בדרך כלל יותר מאחת על מנת להגדיל סיכויים.
  • הפריית הביצית מחוץ לרחם בתנאי מעבדה מבוקרים.
  • החזרת הביצית המופרית לרחם להמשך התפתחו
אי פריון משני וראשוני

הפריה מלאכותית להרחבת המשפחה

הפריה מלאכותית

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

הפריה מלאכותית בישראל

ישראל נחשבת לחלוצה עולמית בתחום הפריות המבחנה ומתפקדת כאבן שואבת עבור מומחים בתחום. כבר בשנת 1982 בוצעה בישראל הפריית המבחנה הראשונה ממנה נולד תינוק בריא. עשור לאחר מכן עמד מספר ההפריות בישראל על קרוב ל- 21,000 מחזורי טיפול בשנה, ושנתיים מאוחר יותר ב- 2014 עמד המספר כבר על יותר מ-25,000 טיפולים.

בשנים האחרונות חל גידול חד בכמות הפריות המבחנה בישראל ובשנת 2016 אנחנו כבר רואים גידול של קרוב ל50% בהפריות המבחנה בישראל ומאז גדל המספר הזה בקרוב ל 25% בכל שנה. למעשה, ישראל היא המדינה היחידה בעולם המאפשרת מימון מלא של התהליך לזוגות נשואים הרוצים להיכנס להריון והם יכולים לבצע מחזורי טיפול ללא הגבלה עד להולדת 2 ילדים.

אחוזי הצלחה של הפריה מלאכותית בישראל ובעולם

אז אמרנו שישראל היא כמעט אלופת העולם בהפריה מלאכותית אבל מה בעניין אחוזי ההצלחה של מחזורי הטיפול? ואיך אנחנו עומדים אל מול העולם במה שקשור למספר ההריונות הנוצרים מטיפולי ההפריה?  אז ככה:

שיעור ההריונות והלידות בישראל מטיפולי ההפריה עמד בתחילת שנת 2017 על 31%. במדינות אירופה שיעור ההריונות היה גבוה יותר ועמד על 35% בתקופה המקבילה. כאשר משווים את ישראל לאירופה יש לזכור כי בניגוד למדינות אירופה, מאפשרת מערכת הבריאות בישראל לנשים מעל גיל 45 לבצע תהליכי הפריה כך שהנתונים בין ישראל לאירופה מאוד דומים.

אוסטרליה לעומת זאת מחזיקה בשיעור לידות והריונות נמוך יותר העומד על 25% בלבד. אך בניגוד לישראל, המאפשרת לשאוב ולהחזיר לרחם יותר מביצית אחת מופרית, כל מחזר טיפול נעשה עם ביצית אחת מה שמקטין את הסיכוי.

אחוזי ההצלחה הצפויים בכל טיפול הפריה חוץ גופית, דומה לאחוז ההצלחות של הריונות המתקבלים באופן טבעי, אך, מנגד, חשוב לזכור כי שיעור הצלחות זה הינו ממוצע וכי כל זוג וזוג מתמודדים מול הסטטיסטיקה ויכולים להיות מתחתיה או מעליה וזאת בהתאמה כמובן למאפיינים שונים וביניהם גיל האישה.

ד"ר משה רויבורט גינקולוג מומחה לפריון והפריה חוץ גופית

ד"ר משה רויבורט הינו רופא מומחה לטיפולי פוריות והפריה חוץ גופית (IVF).

הוא מכהן כרופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז רפואי רבין, הקים בשנת 2004 את מרפאת הפריון של קופ”ח מכבי בתל-אביב ומנהל אותה גם בימים אלו.

ד"ר רויבורט הינו גם מומחה לטיפולי פריון של קופ”ח כללית, מחוז דן,  מכהן כחבר ועד של החברה לרפואת נשים בקהילה ולפני שנה וחצי נבחר לועד של האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, סניף תל אביב והמרכז.

ד"ר רויבורט מקבל במרפאתו בפתח תקווה כרופא עצמאי (מורשה פריון) של קופת החולים לאומית, והן באופן פרטי. בנוסף, מקבל גם מטופלות באופן פרטי במרפאת פרופ' צלאל וחב' (מרפאת נשים מולטי-דיסיפלינרית) ברמת החייל, ת"א.

לייעוץ בנושא פריון ופוריות, פנו אלינו דרך האתר, או בטלפון 072-3301439.