תהליך החזרת עוברים

הפסקת הריון באמצעות גרידה

הפסקת הריון

הפסקת הריון באמצעות גרידה

נשים רבות ברחבי העולם מפילות עובר באופן טבעי או רצוני בעקבות בחירה חופשית או החלטה רפואית. קיימים מספר דרכים לבצע הפלה והליך הגרידה הינו מהנפוצים שבהם. הגרידה עצמה מתבצעת לאחר קבלת אישור ומדובר על הליך פשוט ברמה הרפואית ברמה הרפואית וללא כל סיבוך או תופעות לוואי.

תהליך הגרידה מתבצע בהליך ניתוחי, במהלכו  שואב הרופא באמצעות צינורית מיוחדת את ההיריון החוצה מרחם האישה, ומוודא באמצעות כפית גרידה שלא נותרו שאריות נוספות בתוך רחם האישה לאחר השאיבה.

ראיון של ד"ר רויבורט בנושא הפלות

הליך גרידה

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

תהליך הגרידה

הגרידה מתבצעת בשלב מוקדם  שבין השבוע ה – 8 לבין השבוע ה – 22 להריון, כאשר ההמלצה היא לעבור את ההליך בשלב כמה שיותר מוקדם.  הסיבה לכך היא הרצון למנוע עליה הסתברותית של סיבוכים ותופעות מסוכנות ככל שמספר השבועות מתקדם. .את הגרידה מבצעים בהליך כירורגי ניתוחי בו הרופא שואב מן הרחם את ההיריון  ולאחר מכן מבצע ניקוי של הרחם על מנת לוודא  שלא נותרו שאריות נוספות העלולות לגרום לזיהום

חשוב לציין שהליך הגרידה מתבצע גם במקרה של הפלה טבעית וכל זאת על מנת לוודא שלא נותרו שאריות היריון בתוך הרחם

מה הסיכונים בגרידה?

כמו בכל הליך כירורגי פולשני קיימת הסתברות לסיבוכים אך היא נמוכה. לעיתים נדירות מאוד, הליך הגרידה עלול לגרום לחור בקירות הרחם מה שיצריך ניתוח בטני לטיפול

סיבוך נדיר נוסף של הליך הגרידה הוא זיהום הרחם עקב הימצאותן של שאריות מההריון. הסיבוכים הללו, אם אכן קורים, מתגלים בשלב מוקדם שאחרי הגרידה ונוצרים כאבים חריגים בבטן.

נדגיש פעם נוספת, הסיבוכים הינם נדירים ולמרות שמדובר בהליך מורכב מאוד ברמה הנפשית, מבחינה רפואית הוא נחשב פשוט וקל. בכל מקרה, על מנת להימנע מסיבוכים מיותרים יש לעבור את ההליך על ידי רופא מומחה, גם אם קיימת רגישות סביב ההליך.

לאחר הגרידה

לאחר הגרידה, אין צורך בדרך כלל להישאר למעקב ממושך והאישה משוחררת לאחר מספר שעות לביתה. הגרידה בד"כ איננה מלווה בתופעות לוואי, למעט אלו של הרדמה כללית כגון בחילות והקאות.

רוב הנשים מרגישות חזקות וחוזרות לאיתנן מהר מאוד לאחר ביצוע ההפלה.

שגרת חיי מין והריון לאחר הגרידה

הליך הגרידה הוא הליך כירורגי במהלכו עובר הגוף סוג של טראומה. ברגע שנפסק הדימום ומרגישים טוב יותר ניתן להתחיל לחזור לשגרה, וזה קורה בדרך כלל יומיים מרגע שעוברים את ההליך, ניתן לחזור לחיי מין מלאים כשבוע לאחר הליך הגרידה ובתנאי שלא קיימים סיבוכים וכאבים.

נשים רבות חוששות כי ההליך ישאיר ברחמן צלקת ויפחית את הסיכוי להיכנס להריון עתידי. מדובר בסברה לא נכונה לחלוטין ולא קיימים שום קשיים  להיכנס להיריון נוסף, כמובן כל עוד לא היו סיבוכים יוצאי דופן בזמן הגרידה.