הפסקת הריון בכדורים

אמצעי מניעת הריון

בריאות האשה

אמצעי מניעת הריון

התפתחות הרפואה איננה פוסחת על בין הסדינים שלנו, ודואגת לתת לנו אמצעי מניעה במגוון סוגים ואפשרויות, כך שנוכל להתאים את האמצעים האלו לאורח החיים שלנו, לאופי שלנו ולתקציב שלנו.

אמצעי מניעה נחלקים לשלושה, אמצעי מניעה המונעים העברת מחלות  ואמצעי מניעת היריון לא רצוי וכמובן אמצעי מניעה המשלבים את השניים.

אי פריון משני וראשוני

התקן תוך רחמי עם אחוזי הצלחה של 99%

אמצעי מניעת הריון

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

אמצעי מניעה המונעים מחלות

אמצעים אלו בד"כ הינם הקונדום, הגברי או הנשי. הקונדום מהווה חציצה פיזית על ידי כיסוי דרכי הפליטה הזכריים בזמן קיום היחסים ובכך את מעבר הזרע מהזכר לייעדו. חשוב לציין כי הקונדום איננו מגן במאה אחוזים. בדיקות שנעשו הצביעו על כך שרבים מהמשתמשים בו אף כלל אינם משתמשים בו כראוי, ובכך מפחיתים משמעותית את יעילותו.

גלולות למניעת הריון

המצאת הגלולה נחשבת לאחד האירועים המשפיעים על החברה האנושית במאה ה-20. לכניסתה של הגלולה לשימוש ב-1960 היו השלכות חשובות על דפוסי ההתנהגות המינית, ועל תהליך שחרור האישה. הגלולה איפשרה לנשים ברחבי העולם לתכנן את הזוגיות שלהן, ולבחור את המועד הרצוי להן להיכנס להריון.

גלולות למניעת הריון ניטלות אחת ליום על ידי האישה במשך שלושה-ארבעה  שבועות, כאשר בזמן נטילת הגלולות האישה יכולה לקיים יחסי מין מלאים ללא קונדום והיא זוכה להגנה של עד  99 אחוזים מהיריון. הגלולות למניעת היריון אינן מהווות חסם מפני מחלות ועל כן מומלצות לשימוש בשילוב עם קונדום במידה והפרטנר איננו קבוע.

מדבקות וזריקות

ישנן כיום דרכים פחות אינטנסיביות למניעת היריון מאשר כדורים הניטלים מידי יום ואלו הזריקות והמדבקות. הזריקות ניטלות  אחת לשלושה חודשים ואילו המדבקות מוחלפות אחת לשבוע. כמו הכדורים הן אינן מונעות הדבקה ממחלות, אך היתרון שלהן ברור מאוד על פני הכדורים בכך שאינן מצריכות מעקב יומי אחרי נטילת הכדורים, ומתאימות במיוחד לשכחניות ולטרודות שבינינו. רמת ההגנה של מדבקות וזריקות זהה בשימוש נכון ותקין לזו של גלולות.

התקן תוך רחמי

התקן זה מוחדר על ידי רופא הנשים (גינקולוג) לאחר מדידה והכנה אישית של התקן זה. ההתקן מתאים ל-3-5 שנים. הוא אינו מונע הריון באותה רמת מניעה דומה לזו של גלולות והחשש הגדול ביותר שלו הוא להיכנס להיריון ביחד אתו מה שעלול לגרום להיריון מחוץ לרחם – מה שמחייב התערבות תרופתית או ניתוחית. ניתן למצוא התקנים תוך רחמיים המפרישים הורמונים המשפרים את מניעת ההיריון והתקנים "רגילים" ללא הורמונים.

טבעת נרתיקית

הטבעת מוחדרת עצמאית על ידי האישה אחת לחודש ומונעת הריון ע"י הפרשה מקומית של הורמונים הנמצאים  בטבעת. הורמונים אלה פוגעים בתהליך ההפריה וקליטת ההיריון.

לפרטים וייעוץ לגבי אמצעי המניעה המתאים לכם ביותר ניתן לפנות למרפאת ד"ר משה רויבורט לקבלת ייעוץ פרטני.

>> למידע נוסף, כנסו למאמר באתר מאקו בשיתוף עם ד"ר רויבורט בנושא – מהן באמת תופעות הלוואי של גלולות?