הריון לאחר טיפולי פוריות

בדיקות הריון

הריון ולידה

בדיקות הריון

היות וכל אישה אחראית בתקופה זו לעובר שהיא נושאת ברחמה, עליה לעבור בדיקות הריון תקופתיות כדי לוודא את בריאותה ואת בריאות העובר. קיימות הבדיקות הבסיסיות אותן תבצע כל אשה בזמנים קבועים של כל הריון.  קיימות בדיקות שיתבצעו על פי צורך ועל פי החלטת רופא.

אי פריון משני וראשוני

בדיקות הריון וחשיבות המעקב

בדיקות הריון

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

בדיקות הריון הנפוצות

1. מעקב הריון

ביקורת מעקב הריון הינה ביקורת שגרתית הנעשית אחת לחודש במהלך כל תקופת ההריון. לקראת החודש האחרון היא מתבצעת אחת לשבועיים. בביקורת זו יבדוק רופא הנשים או האחות את לחץ הדם של האישה, את המשקל (לבדוק עלייה או ירידה במדדים), חלבון בשתן ו/או אם יש בצקת.

2. אולטרה סאונד

בדרך כלל מקובל לערוך שלוש פעמים אולטרה סאונד: סמסטר ראשון, שני ושלישי. באולטרה סאונד ראשון יבדוק הרופא את מיקומו של שק ההריון אם הוא נמצא אכן במקומו. בבדיקה זו יקשיב הרופא לדופק העובר כדי לוודא שהוא חי. הוא גם ימדוד את אורך העובר כדי לקבוע את גיל ההריון ולראות אם הוא מתאים לדיווח האם על פי הווסת האחרון שלה.

3. בדיקות דם

בדיקות הריון כוללות גם בדיקות דם. קודם כל צריך לברר את סוג הדם של האישה ולראות אם הוא מתאים לסוג הדם של העובר. דבר נוסף הוא בדיקת נוגדנים, ובדיקה חשובה מאד – בדיקת סוכר בצום. בדיקות אלו כוללות גם נתונים שגרתיים של ספירת דם, כמו כדוריות דם אדומות ולבנות, וחוסר בברזל.

4. בדיקות שתן

בדיקות שתן בהריון אמורות לשלול זיהום, ולבדוק הימצאות של סוכר, חלבון וחיידקים בשתן.

5. סקירת מערכות

מטרת הבדיקה לוודא את שלמות האברים של העובר, ואת כלל המערכות כולל התפקוד התקין. ישנם שני סוגים של סקירת מערכות, מוקדמת ומאוחרת. רצוי ביותר לבצע את שתיהן כדי לבדוק את כלל האפשרויות הקיימות. ישנן מערכות שניתן לעקוב אחריהן רק בשבועות מוקדמים וישנן שמתפתחות ומבשילות בשבועות מאוחרים יותר.

ישנן בדיקות הריון נוספות הנערכות על פי שיקול דעתו של הרופא והחלטתה של האישה כמו, בדיקת חלבון עוברי, בדיקת סיסי שליה, בדיקת שקיפות עורפית, ובדיקת מי שפיר.

בדיקות הריון חיוניות לעובר וגם לאם. אל תזלזלו בהם, בצעו אותן בזמן!