אי פריון ובעיות פוריות

התמודדות עם טיפולי פוריות ועזרה מקצועית

מנסים להיכנס להריון כבר תקופה ארוכה? חושבים שאולי אתם סובלים מבעיות פוריות? אורח החיים כיום מזמן לפתחנו לא מעט סיבות היכולות לגרום לבעיות פוריות, בעיות שבגינן תהיו צריכים להיכנס לתהליך של טיפולי פריון שבסופו תחבקו תינוק מקסים. אך למרות זאת ההתמודדות לא פשוטה –  לעיתים הסיבה היא בעיית פוריות של האישה ולעיתים היא בעיית פוריות של הגבר ולעיתים הסיבות לבעיית הפוריות הקשורות לשני בני הזוג. ויש חשיבות בתמיכה והעסרה לכל אורך התהליך

אי פריון משני וראשוני

עזרה מקצועית להתמודדות עם טיפולי פוריות

התמודדות עם טיפולי פוריות

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

התמודדות משותפת וליווי נפשי של מטופלות

תהליך ההפריה הוא תהליך לא פשוט למטופלת ולבן הזוג שלה. ברגע שמבינים שיש בעיות פוריות ולא קיימת יכולת להיכנס להריון באופן טבעי, עולות שאלות רבות, תהיות ולעיתים גם נוצרים מתחים בזוגיות . אז למי אנחנו פונים? איזה בדיקות צריך לעשות?  מהן האפשרויות? תוך כמה טיפולים נצליח? האם חייבים להגיע ל- IVF? שאלות אילו ורבות אחרות אני מקבלת יום יום ממטופלת אשר הבינו שהן צריכות ליווי ב"מסע" הזה  אל ההורות הנכספת אבל הוא עבורן רכבת הרים

בעיית פוריות הופכת ל"מוכרת" כאשר זוג אינו מצליח להשיג הריון לאחר פרק זמן של שנה, אשר במסגרתה קיים יחסי מין באופן סדיר ללא שימוש באמצעי מניעה. כאשר גיל האישה הוא 35 ומעלה, לאחר פרק זמן של חצי שנה אשר במסגרתו התקיימו יחסי מין סדירים ללא אמצעי מניעה וללא השגת הריון, תוגדר בעיית פוריות.

עם מה בעצם מתמודדים כאשר יש בעיות פוריות

בעיות פריון יכולות לנבוע ממגוון רחב של סיבות, חלקן ידוע וחלקן לא מוסברות. הגורמים המרכזיים האפשריים לבעיות פוריות אצל האישה נובעים מגיל האישה, הפרעות בביוץ, פגיעות בחצוצרה ובעיות ברחם. כ- 10%-15% מבעיות הפוריות של האישה נגרמות מסיבות שאינן ידועות.

בעיות פריון אצל הגבר נגרמות גם הן ממגוון רחב של סיבות, הגורמים המרכזיים הגורמים לבעיות פוריות אצל הגברים הם בעיות באשכים, בעיות הורמונליות וגנטיות, אימפוטנציה ואורח החיים (השמנה, עישון ועוד).

דפנה זהבי – סיוע להתמודדות עם בעיות פריון

העבודה עם אנשים שעוברים טיפולי פריון, כרוכה בהתמודדות  עם הקושי וההבנה שחלומם להביא ילד לעולם ב'דרך טבעית' כנראה שלא יקרב ובמקום זה הם מתחילים טיפולי רפואיים אינטנסיביים. בייעוץ והליווי של דפנה זהבי מעורב ד"ר משה רויבורט הנותן את הצד הרפואי במשוואת הטיפול. דפנה מספקת  טיפול  רב מערכתי הכולל תמיכה רגשית באמצעות שיחות  ומתן מענה למגוון אתגרים.

ישנן דרכים שונות לאבחון והתמודדות עם בעיות פוריות, במידה ואתם חושדים כי אתם סובלים מבעיות פוריות פנו עוד היום למרפאת ד"ר משה רויבורט להתייעצות בנושא.

רוצים לדעת מהם ההרגלים הנפוצים שעלולים לפגוע בפוריות שלכם? היכנסו לקישור הבא!