תזונה בהריון

תזונה בהריון

הריון ולידה

תזונה בהריון

תקופת ההריון מתאפיינת ברגשות מעורבים – שמחה, התרגשות, מתח וצפייה משמשים בערבוביה. אל תוך התהליך הזה נכנס גורם תזונה בהריון ולא תמיד ברור בדיוק מה צריך לאכול וממה להימנע. האחריות לחיי העובר דורשת בתקופה זו הקפדה על תזונה בריאה יותר מכל תקופה אחרת, אך איך מתרגמים את זה לשפת המעשה?

אי פריון משני וראשוני

תזונה בהריון ושמירה על הריון תקין באמצעות מעקב

תזונה בהריון

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

מידע קצר על תזונה בהריון, מה נכון ומה לא כל כך…

חשיבות תזונה בהריון

תהליך הריון הוא קיום חיים חדשים עבור העובר המתחיל את חייו לראשונה. לכן חשוב שהאשה תקפיד כי התפריט שלה יכלול את כל אבות המזון – במילים אחרות: על תזונה בהריון להיות מאוזנת ואיכותית. אין זה הזמן לדיאטות ולא לדילוג על  ארוחות, אין לבצע ספירת קלוריות מוקפדת אלא להשתדל לאכול טוב ומגוון.

גם עישון ואלכוהול יוצאים מן התפריט בתקופה זו, על האישה לקחת אחריות על מישהו נוסף וזו כבר סיבה מוצדקת להגבלה זו.

תזונה בהריון – יותר או פחות?

התאוריה הנכונה גורסת כי מותר לעלות במשקל של כשתיים עשרה ק"ג במהלך ההריון ועליה זו נחשבת לעליה תקינה. אמנם משקל זה כולל את העובר עצמו, פלוס מי שפיר, השליה ועוד. עקב הצורך לעליה במשקל יהיה גם צורך בתוספת קלורית, בערך ארבע מאות לחמש מאות קלוריות יומיות – בסך הכללי סכום הקלוריות ליום בערך אלפיים שבע מאות קלוריות.

אם כי הנתון הזה משתנה בהתאם לנתונים שקדמו להריון, עם איזה משקל התחילה האישה את ההריון, ובאיזה קצב היא עולה במשקל באופן ספציפי.

הטעות הנפוצה אצל אמהות הטוענות כי בהריון צריך לאכול בשביל שתיים מקורה בטעות, וכל מה שהאישה תרוויח מכך תהיה עליה מיותרת במשקל שתישאר כבונוס אחר הלידה ויהיה קשה להתפטר ממנה לאורך זמן.

אין סיבה להיכנס לאכילה מופרזת, הדבר לא יועיל כלל להתפתחות העובר, להיפך, הוא עלול לגרום בסופו של דבר לסכרת הריון מסוכנת. תזונה בהריון מאוזנת שפירושה הקפדה על שלוש ארוחות מלאות ביום, וגיוון מתאים, ושהתפריט יכלול את כל אבות המזון – הם הערובה להתפתחות הריון תקני.

הקפדה על תזונה בהריון הוא שלב הכרחי, כי בהריון חשוב יותר מתמיד לאכול נכון ובריא!