הריון ולידה

מעקבי הריון, בדיקות תקופתיות ובדיקת מי שפיר, תזונה מאוזנת ונטילת תוספי מזון.

ד''ר משה רויבורט מומחה לבעיות פריון וטיפולי פוריות

הריון ולידה - זה הזמן להתחיל להתרגש

את מציצה במקל. שני פסים. בודקת שוב בהוראות, ליתר ביטחון.

כן, כן. שני פסים. הבטן שלך מתהפכת. את נעצרת לרגע, נושמת עמוק, מנסה להכיל את סערת הרגשות שמתפרצת בתוכך. בין אם זה הריון מתוכנן או לא, הריון ראשון, שני או שמיני – זהו אירוע משמעותי.

תקופת זמן זו הנה חשובה מעבר למשמעות הרפואית. בפרק הזמן הזה אתם "מעכלים" את המשמעות שבאירוע המיוחד העתיד לבוא, מתכוננים בהיבט מנטלי, תקציבי ועוד.

קוראים ספרים בנושא ולומדים על השינויים העתידים לבוא, ברמה הזוגית, ברמה המשפחתית, בהיבט הדיור, מתחילים להתעניין ולחפש ריהוט, מתעדים את פרק הזמן הקרוי שבועות הריון, ועוד ועוד.

אז איך מחשבים את תאריך הלידה? האם בדיקת הריון ביתית מספיקה? איך מבצעים מעקב הריון? מה התזונה המומלצת? את לא היחידה ששואלת את השאלות הללו אבל זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נראה. תנשמי עמוק וכל המידע פה לפנייך.

DR. Royburt Moshe

הריון לידה וכל מה שביניהם

חישוב תאריך לידה

תהליך הריון נמשך בממוצע כארבעים שבועות והוא תהליך ארוך ומורכב, שכולל בתוכו סדרה של בדיקות הריון במהלכו מתפתח העובר מביצית…

ביצוע בדיקות הריון

היות וכל אישה אחראית בתקופה זו לעובר שהיא נושאת ברחמה, עליה לעבור בדיקות הריון תקופתיות כדי לוודא את בריאותה ואת בריאות העובר.

חומצה פולית בהריון

ללקיחת חומצה פולית בהריון קיימת חשיבות רבה, והיא משפיעה הן על בריאות העובר והן על התפתחותו התקינה. אם…

מעקב הריון

תהליך מעקב הריון הוא אחד הדברים החשובים והחיוניים כדי להצליח בלידת עובר תקין ובריא. הוא חשוב לבריאות העובר ולא פחות מכך לבריאות האם.

תזונה בהריון

תקופת ההריון מתאפיינת ברגשות מעורבים – שמחה, התרגשות, מתח וצפייה משמשים בערבוביה. אל תוך התהליך הזה נכנס גורם…

בדיקת מי שפיר

כל אישה בהריון, חולמת על תינוק בריא ושלם. קיימות לא מעט בדיקות לפני ההריון ובמהלכו אך הבדיקה החשובה ביותר מהי בדיקת…

הריון ולידה – שבועות הריון

תקופת ההיריון נספרה בעבר על פי חודשים, וכל אימא ותיקה זוכרת את השאלה, באיזה חודש את? כיום, הספירה היא של שבועות הריון והסיבה לכך היא רפואית ומתייחסת לבדיקות הרבות שיש לבצע במהלך תקופת ההריון (בחלוקה לשבועות הריון).

מטרת בדיקות ההריון הרבות היא לבצע מעקב הדוק אחר ההתפתחות התקינה של העובר ובריאות היולדת. לאחר מחקרים רבים לאורך השנים, נקבע מהו הטווח היעיל של בדיקות אלו וזאת על בסיס שבועות הריון.

כאשר תגיע אישה למעקב במהלך תקופת ההיריון היא תישאל באיזה שבוע היא וזאת על מנת שתוצאות הבדיקות ייבחנו אל מול פרק הזמן הרלוונטי והגרף הממוצע של התפתחות העובר. נושאים נוספים התקשרו אף הם לחישוב שבועות הריון, כגון: צילומי הריון, בגדי הריון ועוד..

חישוב שבועות ההריון

חישוב שבועות הריון מסייע לנו להבין מהו גיל העובר. כידוע הריון נמשך בדרך כלל 40 שבועות. כיום במדינות מערביות (וישראל בתוכן כמובן), לא נהוג "למשוך" את תקופת ההיריון מעבר ל-42 שבועות, עקב חשש לבריאות היולדת או העובר.

במידה והלידה מתעכבת יוחלט על התערבות באמצעות זריקות זירוז או ניתוח קיסרי. ייתכן אף מצב שבו הלידה תתרחש בשבוע מוקדם מן הצפוי (מסיבות רפואיות שונות), במקרה זה מדובר על פרק זמן בין השבועות 24 ל-37 ובמצב זה יש להיערך בהתאם לסוגיות הרפואיות הרלוונטיות.

אי פריון משני וראשוני

תחנות מרכזיות במהלך שבועות הריון?

בדיקת דם תתבצע בין שבועות 3-6 לאישור ההריון. לאחר ביקור אצל רופא הנשים, יתקבל לוח זמנים המפרט את כלל הבדיקות שנדרש לבצע במהלך הזמן המוגדר 'שבועות הריון'.

יש לבצע את בדיקות ההריון במסגרת טווחי הזמן שהוגדרו.  החשיבות לכך היא רבה מכיוון שהמונח שבועות הריון אינו רק סיסמה אלא מסגרת זמן המגדירה את זמני הבדיקות לצורך אפקטיביות.

בדיקת שקיפות עורפית תהיה אפקטיבית בין השבוע ה-11 ל-14, בדיקה כגון חלבון עוברי ובדיקת דיקור מי שפיר יש לבצע בין השבוע ה-16 לשבוע ה-20, חשוב לציין כי ביצוע בדיקה שלא במועד או רשלנות בביצוע בדיקות הריון עלולים לסכן את העובר וכן את היולדת.

תאריך ביוץ

מעוניינת לקבל ייעוץ ראשוני באון ליין?

כנסי לפורום IVF וטיפולי פוריות שבניהולי ⇓