בריאות השד

שמירה על בריאות השד

בריאות האשה

שמירה על בריאות השד

השכיחות של סרטן השד עולה עם השנים והיא איננה ממיינת את הכתובות אליהן היא פונה. לכן תמיד יש לנקוט עלינו לנקוט משנה זהירות, להיבדק האופן קבוע ולא להיות שאננים.

אחד הנושאים החשובים והגורליים בבריאות האישה בכל הנוגע להתפתחות של מחלות ממאירות הוא רגע האבחון. כשאנחנו ערניים למחלות שעלולות לפגוע בנו ומתגוננים מפניהם אך גם בודקים אותם תדיר, על פי המלצות הרופאים אנחנו יכולים להיות יותר רגועים באשר ליכולת של מחלות שכאלו לנצח אותנו. גילוי מוקדם פירושו הגדלת הסיכויים באופן משמעותי להתמודדות טובה עם המחלה.

אי פריון משני וראשוני

בדיקות מניעתיות וגילוי מוקדם

שמירה על בריאות השד

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

כלים ודרכים לאבחון סרטן השד

ישנם היום מגוון דרכים לאתר את המחלה מוקדם כגון ממוגרפיה וכן דרכים להתגונן מפניה כמו איתור המוטציה הגנטית המעלה את הסיכויים לחלות בהרבה מאוד אחוזים.

יותר ויותר נשים גדלות לתוך עולם של מודעות מפני המחלה, יתרון גדול זה מאפשר לנו כרופאים להצליח להגיע לאחוזים נמוכים במיוחד של מקרים שהתמודדות איתם לא נגמרה בהצלחה.

ניתוחי הגדלת חזה והשתלת סיליקון

השתלת הסיליקון בחזה האישה מונע מהאישה ברמה הבסיסית לחוש ידנית גושים שהייתה חשה לולא השד, לכן רופאים פלסטיקאים המבצעים ניתוחים אלו ממליצים לנשים אשר עברו ניתוחי הגדלת חזה והשתלת שתל סיליקון לעבור בדיקת ממוגרפיה אחת לשנה, גם אם היא לא הגיעה לגיל 50.

מתי עליי לבצע ממוגרפיה ובדיקת בריאות השד?

במידה ואת חשה גוש בשד או לחילופין את מבחינה בהפרשות מהשד וכן כאבים עלייך לפנות לייעוץ למומחי בריאות השד שיפנו אותך במידת הצורך לבדיקת ממוגרפיה.

מהי בדיקת ממוגרפיה?

בדיקה זאת הינה בדיקת רנטגן מוכרת אך בצורה קצת שונה, כאשר ישנו משטח הלוחץ על החזה וקרני הרנטגן במינון שאינו גבוה מנסות לספק הדמיה של מבנה השד והרקמות השונות.

מה הבעיה בבריאות השד?

תחום בריאות השד חווה בתוכו גם בעיות. הבעיה המשמעותית ביותר היא אבחון מוגזם של מחלות, ויצירת דאגות מיותרות גם כשאין בזה ממש. לכן חשוב מאוד לבחור את רופא לבריאות השד שלך בקפידה כך שתדעי תמיד שיש לך על מי לסמוך.