אי פריון וזריקות פוריות

זריקות פוריות

בעקרון כל חודש מבשילה ביצית אחת מן השחלה, ודי בה כדי לגרום להריון כשהיא באה במגע עם הזרע בזמן הביוץ. שונים הדברים כאשר מנסים להרות באמצעות הפריה חוץ גופית. אז יהיה צורך להגביר את תהליך ייצור הזקיקים ומשתמשים לשם כך יש צורך במתן זריקות פוריות.

אי פריון משני וראשוני
זריקות פוריות

זריקות פוריות -
השלב הראשון בדרך להרחבת המשפחה באמצעות טיפולי פוריות

זריקות פוריות

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

מתי נדרש לקבל זריקות פוריות?

כאשר מתכוננים לבצע הליך של הפריה חוץ גופית, התהליך המקדים יהיה מתן זריקות פוריות לאשה.

מטרתן של זריקות הפוריות היא להבטיח הצלחה בתהליך העתידי, ולהגיע למספר גבוה של ביציות בשלות הניתנות לשאיבה לצורך טיפול הפוריות הרלוונטי. אי אפשר להסתמך על ביצית בודדת שתצליח בקליטת ההיריון, ולכן יהיה צורך לתת זריקות פוריות כדי להגביר את צמיחת הזקיקים שבתוכם נוצרות הביציות.

מינון זריקות פוריות משתנה מאישה לאישה, בהתאם למצבה הרפואי ולבעיות הפוריות הייחודיות לה. כמו כן, צריך הרופא לשקול את תגובות הגוף מול כל אותן זריקות הפוריות, ובהתאם לכך להתאים את המינון והסוג הניתן.

זריקות הורמונליות להריון

זריקות פוריות מכילות הורמונים (משפחת גונדוטרופינים), ואלו ניתנים בהזרקה מהיום בו התחיל המחזור אצל האישה.

מטרת זריקות פוריות אלו, להגביר את ייצור הזקיקים שבתוכם תבשלנה ביציות לשאיבה עתידית. החומר התרופתי ניתן בתוך עט-הזרקה קל לתפעול, והאישה יכולה בעצמה לבצע את ההזרקה בעזרת הכוונה מתאימה של הצוות הרפואי.

חשוב להקפיד על הכללים, על זמני הזרקה נכונים ומדויקים כדי להגיע למקסימום השפעה טובה של המינון התרופתי. זריקות פוריות אלו ניתנות במשך כשבוע וחצי.

לקראת סיום השלב הראשון, מוסיפים חומר הורמונלי נוסף בזריקות הפוריות במטרה לגרום להבשלת הביציות.

משך כל הימים בהם האישה מקבלת זריקות פוריות עליה להיות במעקב צמוד של אולטרה סאונד כדי למדוד מה גודל הזקיקים ולאיזה דרגת הבשלה הן הגיעו. במקביל יהיה צורך בבדיקות דם או בדיקות מעבדה נוספות.

חשוב לבצע את אותו מעקב דווקא בשעות הבוקר, כדי שיהיה אפשרות לשנות את מינון זריקות הפוריות במשך היום במידת הצורך.

בסיום התהליך, כאשר זריקות הפוריות השיגו את מטרתן והביציות בשלות במאה אחוז, יתחיל השלב השני של הפריה חוץ גופית. הווה אומר – שאיבת הביציות הבשלות מהשחלות של האישה, והעברתן למעבדה לביצוע ההפריה.

למידע נוסף אודות טיפולי פוריות, היכנסו לקישור הבא!