הפריה חוץ גופית

הפריה חוץ גופית פרטית

הפריה חוץ גופית באופן פרטי היא בחירה טבעית לזוגות רבים שפונים לטיפולי הפריה חוץ גופית IVF. על הטיפולים, המחירים והמרפאות הפרטיות.

טיפולי הפריה חוץ גופית

טיפולי הפריה חוץ גופית הם טיפולים בהם מפגישים תאי זרע עם ביציות של בני זוג מחוץ לגופם, בתוך מצע הדגרה מיוחד, בצלוחיות מעבדה. הטיפולים הללו מתבצעים בעולם בתדירות שהולכת וגוברת, כאשר ישראל נחשבת למעצמה בתחום.

טיפול בבעיות פוריות - עוברים מוקפאים להפריה

הפריה חוץ גופית

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

שלבי הפריה חוץ גופית

טיפולי הפריה חוץ גופית כוללים מספר שלבים:

  1. גירוי השחלות של האישה על ידי תרופות הורמונליות שניתנות לכל אישה תוך התחשבות במצבה האינדיווידואלי. התרופות מביאות להבשלת מספר רב של זקיקים, בניגוד למה שקורה בדרך כלל במחזור חודשי שבו מבשילה ביצית אחת בזקיק שחלה אחד. לאחר הבשלת הזקיקים, כעבור כ-36 שעות ממתן התרופות, מתבצעת שאיבת ביציות.
  2. שאיבת ביציות ודגימת זרע – האישה עוברת תהליך פולשני ומעט כואב של שאיבת ביציות, המתבצע על פי רוב בהרדמה כללית תוך שימוש במחט שואבת. בהפריה חוץ גופית באופן פרטי, ניתן לבקש כלים שיסייעו לאישה ויקלו על הכאב ואי הנוחות המלווים את התהליך, כמו טיפולים משלימים ושימוש בגז צחוק.  לעומת זאת, הגבר נותן זרע בכלי מיוחד.
  3. הפריה במעבדה – הביציות מועברות מייד למצע הדגרה במעבדה, תאי הזרע עוברים תהליך מיוחד שמשפר את היכולת שלהם לחדור לביציות ולהפרות אותן. לאחר כחמש שעות תאי הזרע מתווספים לביציות בצלוחיות המעבדה. תהליך ההפרייה מתרחש במשך כ-48 עד 72 שעות, בדומה להפריה טבעית בחצוצרות הרחם.
  1. החזרת העוברים לרחם – לאחר בין 3-6 ימים מוחזרים העוברים לרחם, בתהליך קצר ולא כואב באמצעות קטטר או צינור דק. בשלב זה מחכים להשתרשות של אחד העוברים ברחם.

עלות הפריה חוץ גופית באופן פרטי

הפריה חוץ גופית מתבצעת באופן פרטי או ציבורי, כאשר בחירה במרפאות פרטיות היא שכיחה ונפוצה אצל זוגות. עלות הפריה חוץ גופית באופן פרטי גבוהה יותר מאשר זו במרפאות הציבוריות.

יתרונות הפריה חוץ גופית פרטית

אז למה זוגות רבים בוחרים בהפריה חוץ גופית באופן פרטי? הנה כמה יתרונות:

  • פחות המתנה: משך ההמתנה למרפאות פוריות ציבוריות ארוך ומתסכל
  • אפשרות בחירה של רופאים: כאשר יש חשש לבעיות פוריות יש צורך באבחנה חדה ושיקול דעת רפואי מעמיק מרופאים מנוסים שהצליחו להפרות זוגות רבים, אפשרות לבחור רופא מומחה שיטפל בזוג משמעותית מאוד
  • אפשרות בחירה של מרפאות: האפשרות לבחור במרפאות פוריות פרטיות שמלוות את התהליך ברגישות תוך הקלה וסיוע מאפשרות תהליך רגוע ומשוחרר יותר, מה שמגדיל את סיכוי ההצלחה של הפריה חוץ גופית.

ד"ר משה רויבורט – מומחה לפוריות והפריה חוץ גופית

ד"ר משה רויבורט הינו גינקולוג ומומחה לפוריות והפריה חוץ גופית (IVF), המבצע מגוון של טיפולי פריון, הפריה מלאכותית, שימור פוריות ותרומת ביציות. מרפאת הפוריות של ד"ר משה רויבורט ממוקמות בפתח תקוה ותל אביב והן עובדות עם כל הביטוחים וקופות החולים.

במסגרת שירותי המרפאה ניתן לקבל ייעוץ וליווי רגשי לזוגות במסגרת טיפולי הפוריות.