8_About_Business_Consulting_Company-Team-Slider_2.jpg
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

פעילות גופנית וטיפולי פוריות?

על פניו, פעילות גופנית היא תמיד מבורכת. ספורט מתקשר עם ירידה במשקל, אורח חיים בריא, שיפור מדדים כמו ירידה ברמת הסוכר והכולסטרול ותחושות אופוריה ומצב רוח טוב הנגרמות כתוצאה מהשיפור במבנה הגוף והחומרים המופרשים מהמוח בזמן פעילות ספורטיבית. אולם יש מצבים שיש לשקול בכובד ראש קיום פעילות גופנית, למשל בזמן טיפולי פוריות.

פעילות גופנית בטיפולי פוריות

האם יש קשר בין פעילות גופנית והצלחת טיפולי פוריות?

פעילות גופנית מתונה בזמן ההיריון יכולה לשפר משמעותית את התחושות הפיזיות והנפשיות הנלוות לתקופה המאתגרת הזו ולמרות הנטייה לחשוב כי גוף בריא יותר יוכל לקלוט הריון יותר בקלות, יש לזכור שבזמן טיפולי פוריות הגוף עובר עומס בלתי רגיל – הזרקות יומיומיות של כמויות גדולות של הורמונים, הליכים כירורגיים של שאיבת ביציות בהרדמה ולחץ נפשי ניכר.

אין מחקרים חד משמעיים הגורסים כי פעילות גופנית יכולה לתרום להצלחת טיפולי פוריות, אך אם בכל זאת חשוב לך לבצע ספורט, יש לבצע אותו עם כמה סייגים.

על מה חשוב לשמור בזמן פעילות גופנית בטיפולי פוריות?

  • קצב לב נמוך יחסית ופעילות מתונה.
  • לא לנסות סוגים חדשים ומאגרים של ספורט בזמן טיפולי פוריות.
  • בכל מקרה של ספק או תחושה לא טובה, יש לפנות מיידית לרופא המטפל.
  • יש להקפיד על תזונה מאוזנת ושתיה מרובה של מים. העצה הזו טובה תמיד, אך בזמן טיפולי פוריות בכלל ובזמן פעילות ספורטיבית במסגרת הזמן של טיפולי פוריות בפרט, היא חשובה מאוד.

התייעצי תמיד עם הרופא המטפל

אם את נמצאת במהלך טיפולי פוריות ומתלבטת לגבי פעילות גופנית, ההמלצה הגורפת היא להתייעץ עם הרופאים המטפלים בך במהלך הטיפולים – הם אלו שמכירים היטב את המצב הגופני שלך, המשקל, המדדים וכדומה. בכל מקרה, אם את לא רגילה לבצע פעילות ספורטיבית אינטנסיבית, התקופה של טיפולי פוריות היא לא הזמן להתחיל בכך.

בגלל העומס המופעל על הגוף, מומלץ להמשיך בפעילות מתונה ומדודה, שאינה מאתגרת את המערכות יתר על המידה. בחלק מהמקרים, יתכן והרופא אף ימליץ למתן עוד יותר את הפעילות הגופנית בזמן טיפולי פוריות.

חשוב לזכור – האמור במאמר זה הינו התייחסות כללית לנושא ואינו תחליף לייעוץ פרטני ומותאם אישית!

ד"ר משה רויבורט – מומחה פוריות ו IVF

מניסיון רב שנים עם זוגות בתהליך של טיפול פוריות למדתי דבר אחד מאוד חשוב. כיוון שמדובר בתהליך לא פשוט הכרוך בלא מעט טיפולים יש לעשות מאמץ בשמירה על שגרת החיים, על מצב הרוח ועל הזוגיות –  וספורט הוא בהחלט אחד מהפעילויות היכולות להתבצע בזוג ולהשפיע על מצב הרוח.

ד"ר רויבורט הינו גינקולוג מומחה לבעיות פריון וטיפולי פוריות!

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….

השתרשות עוברים

השתרשות עוברים לאחר החזרה

השתרשות עוברים: מתי מתרחשת השתרשות טיפולי פוריות השתרשות עוברים: תהליך, סימנים ותופעות נלוות השתרשות עוברים היא שלב חשוב וקריטי בתהליך ההריון, בו העובר מתחבר לרירית

המשך קריאה...