הפסקת הריון

הדרכים להפסקת הריון ושלבי הטיפול

ד''ר משה רויבורט מומחה לבעיות פריון וטיפולי פוריות

הפסקת הריון

הפלות הן נושא לא נעים, אבל חשוב שנדבר עליו.

קיימים כמה סוגי הפלות טבעיות – הפלה שלמה (complete abortion), הפלה בלתי שלמה (incomplete abortion) והפלה נדחית (missed abortion).

DR. Royburt Moshe

הפלה נדחית היא מצב בו הריון מפסיק להתפתח בשלב כלשהו, כלומר העובר ללא דופק, אך הוא עדיין נמצא בחלל הרחם.
ניתן לאבחן את ההפלה על ידי בדיקת אולטרסאונד שגרתית.

מהם התסמינים?
לרוב האישה אינה חשה בשום סימן, אך לעיתים יכולים להיות רמזים במהלך ההיריון שאינו מתפתח בצורה תקינה, כמו: דימום קל מהנרתיק, תחושה של התכווצויות רחמיות והפחתה בתסמיני ההיריון, למשל הפסקת הבחילות וההקאות.
ישנן 3 אפשרויות לטיפול בהפלה נדחית, בהתאם לגיל ההיריון ולגודל העובר:
1. המתנה להתפתחות של הפלה טבעית. שיטה זו פחות רצויה, מכיוון שלא ניתן לנבא כמה זמן התפתחות זו תיקח, וההמתנה עלולה להיות ארוכה וכרוכה בסיכון של זיהום.
2. מתן תרופה (ציטוטק), שגורמת להתכווצויות של הרחם ומזרזת את פליטת החומר ההריוני.
3. גרידה, ללא ניסיון לרוקן את הרחם באמצעות תרופות.

לכל שיטה יתרונות וחסרונות. מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה שיתאים את הדרך בהתאם לגיל ההיריון, להיסטוריה הרפואית והעדפה האישית של המטופלת.

מידע נוסף בנושא הפסקת הריון

הפסקת הריון באמצעות גרידה

נשים רבות ברחבי העולם מפילות עובר באופן טבעי או רצוני בעקבות בחירה חופשית או החלטה רפואית. הגרידה הינה מדרכי ההפלה הנפוצים ביותר….

הפסקת הריון בכדורים

ישנן סיבות רבות לביצוע הפלה, כמעט אין אישה שלא עוברת הפלה טבעית או יזומה. הוצאת תוכן הרחם במהלך ההיריון לאישה והפסקה של התהליך הטבעי….

מהלך הפלה טבעית

לא משנה אם בוצעה הפלה יזומה או הפלה טבעית, תמיד מדובר בתהליך לא קל שיש לו בהחלט השלכות גם במישור הרגשי. כל מה שצריך לדעת בדרך להפלה, ושיהיה בשורות טובות!

מעוניינת לקבל ייעוץ ראשוני באון ליין?

כנסי לפורום IVF וטיפולי פוריות שבניהולי ⇓