תינוק מופתע
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

החזרת עוברים למבוטחות קופת חולים כללית

רופא פריון בקופת חולים כללית

מהן זכויות המטופלות בקופת חולים כללית?

קופת חולים כללית מסייעת בתהליך ההפריה המלאכותית לנשים עד גיל 45, וזאת לאחר 12 חודשים מינימום מההצטרפות לכללית מושלם. בהקשר זה יש לזכור שהשתתפות קופת החולים בטיפולי הפריה חוץ גופית, היא לצורך הטיפול בלבד – ואינה כוללת תרופות, יועצים ובחירת רופא לפי דרישה.

תרומת ביצית למבוטחות קופת חולים לאומית

המסלולים להחזרת עוברים בכללית

הכללית מציעה למטופלותיה שני מסלולים לבחירתן – מסלול הסדר ומסלול החזר. בעוד שבמסלול הסדר יש השתתפות עצמית נמוכה ללא צורך במסמכים לקבלת החזר, במסלול ההחזר משלמים את מלוא הטיפול ומקבלים החזר של 75% מגובה ההוצאה ועד לסכום מרבי (שמשתנה בהתאם לסיטואציה). השתתפות הכללית היא עד 5 טיפולים בשנה קלנדרית, עבור שני סוגי המסלולים.

ההשתתפות בטיפולי ההפריה בקופ"ח כללית הם לילד ראשון ושני בבתי חולים פרטיים בלבד; זאת לאחר מיצוי הזכויות בסל הבריאות עבור החזרת עוברים בלבד. הזכות היא לטיפול מלא הכולל שאיבת ביציות והחזרת עוברים, או לחצי טיפול הכולל רק החזרת עוברים. ההחזר הכספי ניתן רק לאחר ביצוע החזרת העוברים.

החזרת עוברים מוקפאים

אם מחזור טיפול אחד לא הצליח, ניתן להשתמש בעוברים מוקפאים שטובים לשימוש גם במשך מספר שנים. שיטה זו חוסכת את הצורך בשאיבת ביציות נוספת.

החזרת עוברים מוקפאים מתבצעת הן לפי מועד המחזור הטבעי, והן על ידי יצירת מחזור מלאכותי באמצעות הורמונים או השראת ביוץ.

החזרת העוברים המוקפאים נעשית גם היא בהליך קצר דרך צינורית, ו-11 יום לאחר מכן מתבצעת בדיקת דם כדי לוודא שאכן התרחש היריון. כמו כן יש לקחת תרופות מתאימות במשך 7 שבועות, בהתאם להנחיות הרופא המטפל.

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….