אי פריון ובעיות פוריות

טיפולי פוריות בגיל מבוגר

נשים אשר מסיבות שונות לא הצליחו להרות וללדת ילדים עד גיל מבוגר, יכולות לבחור לבצע טיפולי פוריות, כדי להביא צאצאים לעולם.

למעשה, מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם המממנת טיפולי פוריות לזוגות ללא ילדים ללא עלות עד להבאת 2 ילדים לעולם.

ההתפתחויות הטכנולוגית והרפואיות כיום הן כה פורצות דרך, עד שנדמה כי טיפולי פוריות הם התגשמות תרחישים בדיוניים, שעד לפני שנים לא רבות, נחשבו לבלתי אפשריים.

אי פריון משני וראשוני

טיפולי פוריות בגיל מבוגר

טיפולי פוריות

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

טיפולי פוריות בהמשך לשימור פוריות סוציאלי

בתחום שימור הפוריות, יש להבחין בין שימור פוריות רפואי: הליך המתבצע בקרב נשים העוברות טיפולים או ניתוחים העלולים לפגוע בפוריות שלהן ולכן הן מקפיאות ביציות, לבין שימור פוריות סוציאלי – הקפאת ביציות מתוך מחשבה לטווח ארוך, ללא קשר למצב הבריאותי. 

לטיפולי שימור פוריות סוציאלי זכאיות נשים בגילאי 31-40 והמימון עבורם הוא עצמאי. בהמשך להם וגם אם האישה לא ביצעה שימור פוריות, היא יכולה להתחיל טיפולי פוריות, גם בגיל מבוגר יחסית.

טיפולי פוריות – עד איזה גיל?

ברגע הלידה, נולדת האש עם כמות גדולה של ביציות שהולכת ופוחתת עם השנים. רופאי פוריות מתריעים כי הגיל שבו מתחילה לרדת הפוריות ברמה של אי פריון הוא 35 והסיכוי להיכנס להריון הולך ויורד בהדרגה עד גיל 40. 

לאחר גיל 40 כניסה להריון נחשבת עוד יותר מאתגרת, אך אין זה אומר שהיא בלתי אפשרית. 

נשים המעוניינות להתחיל טיפולי פוריות ולהיכנס להריון מגיל 40 ואילך, צריכות לפנות למומחה בתחום טיפולי פוריות, אשר יסקור את מצבן הגופני, יחווה דעתו לגבי הסיכויים והסיכונים הכרוכים בכניסה להריון בגיל זה ובמידת האפשר, יתחיל את התהליך עם האישה. 

יש בעולם מקרים מתועדים של נשים שנכנסו להריון בגילאי 50 ואפילו  60 וככל שעובר הזמן ורפואת הפריון מתפתחת, הבאת ילד לעולם בגיל מבוגר הופכת להיות שאלה אתית ופחות רפואית.

טכניקות חדשניות בתחום של טיפולי פוריות

  • אמבריוסקופ – טכניקה חדשנית המבוססת על אינקובטור ובתוכו מצלמת HD, הבוחנת תמידית את קצב ואיכות ההתפתחות העוברים ומעבירה את הצילומים הישר למחשב המנתח אותם. השמירה הקפדנית על תנאי ההתפתחות של העוברים, מעלה את אחוזי ההצלחה.
  • גידול בלסטוציסטים בתנאי מעבדה, המאפשרים להם להתפתח ללא בעיות ולאחר מכן להשתרש ברחם לשאר חודשי ההיריון. בלסטוציסט הוא עובר שהתפתח במשך כמה ימים לאחר ההפריה וכבר ניתן להבחין אצלו בכמה סוגי תאים. כשהבלסטוציסט מוכן להעברה לרחם, מדקקים את מעטפת העובר בתהליך הנקרא "הנצה". הדיקוק מתבצע על-ידי קרן לייזר עדינה למניעת פגיעה בעוברים והתהליך מעלה את הסיכוי לקליטה של ההיריון.

ד"ר משה רויבורט – מומחה לפוריות והפריה חוץ גופית

ד"ר משה רויבורט הינו גינקולוג ומומחה לפוריות והפריה חוץ גופית (IVF) ומבצע מגוון של טיפולי פריון, הפריה מלאכותית, שימור פוריות ותרומת ביציות. מרפאת הפוריות של ד"ר משה רויבורט ממוקמות בפתח תקוה ותל אביב והן עובדות עם כל הביטוחים וקופות החולים.