הריון בקורונה
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

טיפולי פוריות בתקופת הקורונה

טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית (IVF) בתקופת הקורונה הם מעט מורכבים כיוון שנשים בהריון שייכות לאוכלוסייה הנמצאת בסיכון מוגבר בעת מגפה נגיפית, בפרט במגפה של נגיף כמו הקורונה כשהבלתי נודע רב מן מהגלוי. יתר על כן, מהמעט שידוע, הפגיעה מתרחשת במערכות שמלכתחילה הינן פגיעות בהריון כמו מערכת הנשימה, מערכת הקרישה, מערכת החיסון ועוד.

יש גם לדעת שהדבקה בנגיפים בהריון עלולה להיות סיבה לפגיעות במערכות העובר, בעיקר בשליש הראשון, אבל לא רק.  ולכן, קבלת טיפולי פוריות בתקופת הקורונה אינה מומלצת כבחירה לכניסה להריון ומחייבת התייחסות רצינית לנושא.

טיפולי פוריות בתקופת הקורונה

טיפולי הפריון הינם חשובים ביותר לזוגות המטופלים. היום, לאחר מספר שבועות של חוסר התקדמות של המגיפה, הצטברות מידע רפואי מסוים (אם כי לא מלא), למרות שהמגפה עדיין כאן, ולא ברור מתי ניפטר ממנה לחלוטין, הוחלט בכל זאת לאפשר טיפולים לבעיות פריון.

הכוונה לחזור לטיפולים בצורה מדודה ובטוחה, עד כמה שניתן, גם לטיפולי פריון במרפאות וגם לטיפולים בהפריה חוץ גופית, בצורה הדרגתית, בקבוצות שהזמן הינו קריטי עבורן.

במסגרת טיפולי פוריות בתקופת הקורונה, יעשה מאמץ לשמירה מרבית על בטיחות המטופלים והקטנת הסיכונים לנזק לעוברים, שכן המטרה של כולנו היא אם ותינוק בריאים.

כאמור , קיימות עדיין שאלות לא פתורות באשר להשפעת הנגיף על ההריון והעובר ולכן זוג שיהיה מעוניין בטיפול בעת זו, יצטרך לעבור ברור רפואי, כולל בדיקות למחלה, וכן יקבל לחתימה טופס מפורט מאד של הסכמה מדעת לטיפולי פוריות בתקופת הקורונה.

אנחנו מבקשים וממליצים לזוגות לא להימנע משאלות, למרות שלא על כולן נצבר מספיק מידע וידע על מנת להשיב.

מאחלים לכם בהצלחה,

דר' משה רויבורט ודפנה זהבי

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….