בדיקת אי פריון
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

טכניקות מעבדתיות לשיפור הפוריות

אחד הנושאים המורכבים ביותר ברפואת נשים וברפואה בכלל הוא התחום של טיפולי פוריות. מה שפעם היה נחשב גזרת גורל מצערת, הפך עם השנים לתחום משוכלל העושה שימוש במחקרים רפואיים עדכניים לצד מכשור מתקדם במעבדות ייעודיות. למען האמת, מדינת ישראל נחשבת כחלוצה בתחום ובעשור האחרון היא הפכה למעצמה עולמית בכל מה שקשור לטיפולי הפריה ולידות מבחנה.

ישראל היא המדינה היחידה בעולם המאפשרת לבני זוג עד גיל 45, לבצע טיפולי פוריות ללא הגבלה עד להבאת שני ילדים לעולם. השילוב הזה מאפשר ליותר ויותר נשים וזוגות להגשים את החלום ולהביא ילדים לעולם, גם כשהמצב נראה אבוד.

תרומת ביצית

אז מהן בקצרה הטכניקות המעבדתיות המובילות כיום בתחום של טיפולי פוריות?

אמבריוסקופ

אמבריוסקופ הוא טכניקה חדשנית בתחום של טיפולי פוריות. מדובר באינקובטור המכיל מצלמת HD משוכללת, הבוחנת את קצב ואיכות התפתחות העוברים באופן תמידי ומעבירה את הצילומים למחשב.

השימוש באמבריוסקופ במעבדות טיפולי פוריות מצמצם למינימום את ההפרעות והמניפולציות שעורכים על העוברים המתפתחים ומאפשרים שמירה רצופה על התנאים בהם הם מתפתחים, מה שמקטין את הסיכוי לפגיעה בהם.

גידול בלסטוציסטים

בלסטוציסט הוא עובר שהתפתח במשך 5-6 ימים לאחר ההפריה, החלה בו כבר ההתמיינות של התאים וניתן להבחין בו בשני סוגי תאים.

במעבדת טיפולי פוריות מגדלים את הבלסטוציסטים בתנאי מעבדה קפדניים וכך מעלים את הסיכויים שלהם להתפתח כראוי ללא בעיות כרומוזומליות ובשלב מאוחר יותר להשתרש ברחם ולהמשיך כל חודשי ההיריון. 5-6 ימים אחרי ההפריה הוא הזמן הקריטי בתחום של טיפולי פוריות והחזרת עוברים ולכן זהו הזמן בו מתקדמים לשלב הבא בתהליך – הנצה.

הנצה

הנצה הוא תהליך בו עובר בין 5-6 ימים בוקע מהמעטפת שלו על-מנת להשתרש ברחם. בהקשר של טיפולי פוריות, מבצעים במעבדה "סיוע להנצה" על ידי דיקוק של מעטפת העובר – תהליך שמעלה את הסיכויים להריון. מעבדת טיפולי פוריות מבצעת את הדיקוק בצורה מדויקת ועדינה, באמצעות קרן לייזר, כך שהסיכויים לפגיעה בעובר הינם מזעריים.

ד"ר משה רויבורט מומחה פריון וטיפולי פוריות

ד"ר משה רויבורט, רופא מומחה לבעיות פריון, טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית (IVF), מקבל לייעוץ ובדיקות במרפאתו הפרטית במרכז עדן פתח תקוה. כל הטיפולים והניתוחים מבוצעים בבתי החולים הפרטיים הטובים בארץ – מרכז רפואי הרצליה מדיקל סנטר ובית חולים אסותא.

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….