אי פריון ובעיות פוריות

כיצד להתמודד עם קשיים רגשיים במסגרת טיפולי פוריות?

טיפולי פוריות הן תהליך מאתגר ומורכב, בין השאר מבחינה רגשית. תחושות פחד וחרדה נפוצות במהלך טיפולי פוריות וחשוב לטפל בהן היטב.

טיפול הולם בקשיים רגשיים במסגרת טיפולי פוריות הופך את התהליך לפשוט יותר להתמודדות ומסייע בבניית החוסן הנפשי של האישה ההריונית או של בני הזוג, החיוני גם להצלחת התהליך, המושפע מהיבטים פיזיים ונפשיים כאחד.

אי פריון משני וראשוני

טיפולי פוריות

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

רשת תמיכה חברתית במסגרת טיפולי פוריות

אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודדות עם קשיים במסגרת טיפולי פוריות, היא להיעזר ברשת תמיכה חברתית, מצד החברים והמשפחה. ככל שתהיו גלויים וכנים לגבי התהליך של טיפולי פוריות ותרשו לעצמכם לחשוף את החששות העולים במסגרת התהליך, כך תגלו את האנשים המוכנים להיות שם עבורכם, להקשיב ולעודד בעת הצורך.

כמו כן, כדאי למצוא רשת חברתית המורכבת מנשים וזוגות הנמצאים בתהליך טיפולי פוריות או השלימו אותו בהצלחה ולשאוב מהם תמיכה ועידוד, מתוך מקום של הזדהות עמוקה עם התהליך אותו אתם עוברים והפחדים הנלווים אליו.

התמודדות עם קשיים במסגרת טיפולי פוריות בתמיכת אנשי מקצוע

עוד דרך להתמודדות עם החרדות והפחדים העולים במסגרת טיפולי פוריות, היא היעזרות באנשי מקצוע, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מיומנים בליווי וטיפול בנשים ובזוגות הנמצאים בתהליכי טיפולי פוריות.

בחלק מהמקרים תוכלו לקבל סיוע רגשי ונפשי מקצועי, מטעם המוסד בו אתם מבצעים טיפולי פוריות.

במקרים אחרים, כדאי לשקול פנייה ליעוץ מקצועי בקהילה או באופן פרטי, כדי לקבל מענה להתמודדות עם החששות הטבעיים העולים במהלך הטיפולים.

טיפולי פוריות בשילוב התמודדות אישית בריאה

חשוב לזכור כי לצד ההסתייעות בתמיכה משפחתית וחברתית ולצד הליווי המקצועי, יש משמעות רבה גם לעבודה עצמית וללמידת טכניקות לשיפור ההתמודדות עם חרדות ופחדים במהלך טיפולי פוריות.

מומלץ למצוא את היעילות עבורכם להתמודדות: פעילות גופנית קלה, תרגול נשימות, טיולים בחיק הטבע, צפייה בתכנים הומוריסטיים וכדומה.

עבור כל אחד ההתמודדות היא אחרת ואם אתם מתקשים לאתר את דרכי ההתמודדות היעילים ביותר עבורכם, חזרו לרשת התמיכה שלכם ובקשו עצות התייעלות להתמודדות עם החששות והפחד במסגרת טיפולי פוריות.

ד"ר משה רויבורט – מומחה לפוריות והפריה חוץ גופית

ד"ר משה רויבורט הינו גינקולוג ומומחה לפוריות והפריה חוץ גופית (IVF), המבצע מגוון של טיפולי פריון, הפריה מלאכותית, שימור פוריות ותרומת ביציות. מרפאת הפוריות של ד"ר משה רויבורט ממוקמות בפתח תקוה ותל אביב והן עובדות עם כל הביטוחים וקופות החולים.

במסגרת שירותי המרפאה ניתן לקבל ייעוץ וליווי רגשי לזוגות במסגרת טיפולי הפוריות.