תוספי תזונה לשיפור הפוריות
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

תוספי מזון לשיפור הפוריות

האם תוספי מזון יכולים לסייע לשיפור הפוריות?

נושא שיפור פוריות מעסיק זוגות רבים אשר מתכננים להביא ילד לעולם. קשיים בנושאי פוריות מובילים לתחושות של דכדוך, כישלון ועוגמת נפש לאור חוסר ההצלחה בהבאת ילדים לעולם. אם אתם חושבים להביא ילדים לעולם או מנסים כבר זמן מה ולא מצליחים, חשוב שתדעו כי שיפור פוריות יכול גם להיעשות באמצעות אמצעים טבעיים ואלטרנטיביים, כמו למשל נטילת תוספי מזון.בסופו של דבר חשוב לדעת, כי רק ייעוץ של רופא מומחה בתחום הפריון וטיפולי הפוריות, יאפשר לאבחן האם קיימת בעיה ומהו הטיפול הנכון והמתאים ביותר עבורכם.

בריאות השד

תוספי מזון לשיפור פוריות האישה

ישנם מספר תוספי מזון שהאישה יכולה לקחת על-מנת להגביר את פוריותה. אחד מהם הוא קו אנזים Q10 – מחקר קליני מצא כי נטילת תוסף זה לפני המחזור, שיפר את התגובה השחלתית ואת איכות הביציות בקרב נשים צעירות. מחקרים נוספים תומכים בכך כי נטילת מולטי ויטמין גם הוא משפר את פוריות האישה. שיפור פוריות נצפה אצל נשים שנטלו ויטמין D, יוד וחומצה פולית. כל אלו הם ויטמינים ומינרלים שניתן לספוג גם בדרכים אחרות, אך מדובר על כמויות קטנות יחסית לכמויות שצורכים כאשר נוטלים אותם כתוסף מזון קבוע.

תוספי מזון לשיפור פוריות הגבר

שיפור פוריות הגבר הינו נושא חשוב, משום שהוא פקטור מרכזי ביכולת הנשים להביא ילד לעולם.

במקרים בהם פוריות האישה תקינה אך פוריות הגבר לוקה בחסר, עדיין יתכנו קשיים משמעותיים שיובילו בסופו של דבר להזדקקות לטיפולי פוריות קשים ופולשניים אותם עוברת האישה. תוסף התזונה העיקרי שגברים יכולים ליטול על-מנת לחוות שיפור בפוריות הוא אומגה 3. אומגה 3 נמצאת בדגים, פירות ים ואגוזים, אך יתכנו מצבים בהם התזונה אינה מספיקה ונדרש ליטול תוסף מזון. אומגה 3 מסייעת בנושא שיפור פוריות משום שהיא עשירה בחומצות שומן המעשירות את איכות הזרע ומשפרות את התנועתיות שלו.

רפואת הפריון בישראל

אם אתם זוג המתקשה להיכנס להריון ושוקל להתייעץ עם מומחה פריון על מנת להבין את התהליך, ודאי תשמחו לדעת כי רפואת הפריון בישראל היא מהמתקדמות בעולם המערבי. וכמו בכל מקום בו הרפואה מתקדמת קיימות לא מעט פרוצדורות והליכי טיפול חדשניים המשפרים את הסיכוי להיכנס להריון.

ד"ר משה רויבורט מומחה לפריון

ד"ר רויבורט הינו מומחה לפריון וטיפולי פוריות ורופא בכיר ביחידה להפריה חוץ גופית במרכז רפואי רבין.

הוא הקים ומנהל את מרפאת הפריון של קופ”ח מכבי בהדר יוסף תל-אביב ומומחה לטיפולי פריון של קופ”ח כללית, מחוז דן. ד"ר רויבורט מכהן כחבר ועד של החברה לרפואת נשים בקהילה ושל האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, סניף תל אביב והמרכז.

** כל האמור לעיל ניתן כהמלצה כללית ואינו תחליף לייעוץ פרטני אצל מומחה פוריות!

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….