4799711-1864103045
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

תרומת ביצית למטופלות קופת חולים לאומית

מהן זכויות המבוטחות בקופת חולים לאומית?

חברות בקופת חולים לאומית – הן בעלות לאומית כסף והן בעלות לאומית זהב – זכאיות ל- 80% החזר מההוצאות הכוללות של התהליך: בדיקת התורמת, הכנתה, השגת הביצית והשתלתה לנתרמת, כשהתקרה להחזר היא 8,651 שקלים. הכיסוי ניתן לשתי תרומות שנעשות במועדים שונים, וההחזר ניתן כנגד קבלות מקוריות שעל האישה הנתרמת להציג.

בריאות השד

מסלולי תרומת ביצית, עלויות תרומת ביצית, סיכויי הצלחה של תרומת ביצית

תרומת ביציות הנעשית בעיקר מתורמות מחו"ל, היא דרך לממש את הרצון ללדת ילד, גם אם ישנה בעיה להיכנס להיריון באופן טבעי. בתרומת ביצית נעזרות נשים שאיכות הביציות שלהן ירודה בשל גילן, כשישנה ירידה משמעותית באיכות הביציות ובסיכוי להיכנס להיריון לאחר גיל 40.

בתרומה נעזרות גם נשים צעירות יותר, שמסיבות אחרות – כמו כשל שחלתי מוקדם, מחלות אוטואימוניות או נשאות של מחלות גנטיות – אינן יכולות להיכנס להיריון, או לא רוצות לקחת את הסיכון ללידת ילד החולה באותה מחלה גנטית. קופת חולים לאומית משתתפת בתהליך תרומת הביצית, לבעלות ביטוח לאומית כסף או לאומית זהב.

מה אומר החוק לגבי תרומת ביצית?

על פי חוק, הזכאות לתרומת ביצית היא לנשים בגילאי 18 עד 54. כדי לקבל אישור לביצוע התהליך, רופא מומחה לפריון חייב לצרף אישור שאכן התהליך מוצדק. על מנת להתחיל את התהליך על האישה להגיש פנייה, אליה מצורפים אישור רופא מנהל יחידת IVF בבית החולים בו היא מטופלת, וכן אישור מרופא משפחה. בנוסף עליה לחתום גם על הסכמה לכך ששמה יופיע במאגר המידע ומרשם היילודים.

התורמת צריכה להיות בגילאי 21 עד 35 ולעבור בהצלחה סדרת בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות. כמו כן המדינה ממנה באה התורמת חייבת לאשר את התהליך. התשלום עבור התהליך כולל אגרה בסדר גודל של 10,000 שקלים, וכן פיצוי לתורמת בסדר גודל של 20,000 שקלים אם היא תורמת מבלי שהיא נמצאת בטיפולי הפריה בעצמה, ומחצית מכך אם היא תורמת תוך כדי טיפולי הפריה הכרוכים ממילא בשאיבת ביציות.

מהם סיכויי ההצלחה של תרומת ביצית?

תרומת ביצית היא למעשה תהליך כמעט זהה לטיפולי הפריה, ולכן סיכויי ההצלחה הם גבוהים מאוד. סיכויי ההצלחה גבוהים בשל איכות ביצית התורמת שהיא גבוהה. אם התורמת עברה בהצלחה בדיקות רפואיות שונות, וככל שגילה צעיר יותר – כך איכות הביציות ידועה כטובה מאוד. ביציות התורמת מופרות בהפריה חוץ גופית על ידי זרע בן זוגה של הנתרמת בחו"ל, ומגיעות מופרות לארץ. בארץ עוברת הנתרמת את השתלת הביציות כמו בטיפול הפריה רגיל.

יש לך שאלות נוספות? ד"ר רויבורט ישמח לענות >

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….