טיפולי פוריות

טיפולי פוריות טבעיים

במסגרת החיפושים אחרי שיטות לשיפור שיעורי ההצלחה בטיפולי הפוריות בכלל וההפריה החוץ גופית בפרט, מוצגת לא מעט פעמים הרפואה המשלימה כתוספת יעילה לרפואה הקונבנציונלית.

רופאי הנשים מקבלים יותר ויותר מידע על מחקרים, אשר בדקו האם שיטות הטיפול השונות ברפואה משלימה (כגון שיאצו, רייקי, דיקור סיני ורפלקסולוגיה) משפרים את סיכויי ההצלחה בטיפולי הפוריות.

אי פריון משני וראשוני

איך דיקור סיני עשוי לשפר את שיעורי הכניסה להריון?

טיפולי פוריות טבעיים

מרכז רפואי עדן – שפירא 43 פ"ת 072-3301439

דיקור סיני לטיפולי פוריות

מקובל להניח שדיקור סיני גורם לשחרור מוגבר של אנדורפינים, שמשפרים את אספקת הדם לרחם ולשחלות ומביאים ליצירת סביבה אוהדת  יותר לקליטת העוברים. עד כה פורסמו מחקרים רבים בנשא, אבל רק מעטים מהם עמדו בסטנדרטים הרפואיים המקובלים.

במאי 2006 פורסמו בעיתון הרפואי החשוב FERTILITY & STERILITY מספר מחקרים  אשר בדקו את הקשר בין אקופונקטורה (דיקור סיני) לבין תוצאות טיפולי הפריה חוץ גופית. חוקרים מדנמרק, גרמניה ואוסטרליה הראו שדיקור סיני במהלך מחזור הטיפול או ביום החזרת העוברים בלבד גרם לעליה בשיעורי ההריונות לעומת נשים שלא עברו דיקור.

סדרת מאמרים זו מצטרפת למאמרים אחרים שפורסמו קודם לכן ואשר הראו השפעה מיטיבה של הרפואה המשלימה בכלל והדיקור הסיני בפרט, בטיפולי הפריה חוץ גופית.

הפחתת מתח כעזרה לטיפולי פוריות

אי פריון עלול לגרום למתח ולהביא לשחרור של חומרים הקרויים STRESS HORMONES אשר גורמים לשינוי באספקת הדם, תוך מתן עדיפות לאיברים החיוניים כמו מוח ולב על חשבון יתר אברי הגוף כמו הרחם והשחלות. הפחתת המתח בעזרת הדיקור הסיני או ע"י טכניקות טיפול אחרות עשויה לשפר את אספקת הדם, דבר שעשוי לשפר את שיעורי ההצלחה בכניסה להריון.

על מנת לבסס טענה זו יש צורך כמובן בעבודות מחקר נוספות, אולם מחקרים אלה מצביעים, ללא ספק, על כך, שטיפולי פוריות טבעיים יכולים לסייע להצלחת טיפולי פוריות קונבנציונליים.

למידע אודות טיפולי פוריות ללא הורמונים, הקליקו על הקישור!