9b74ff704d13607631c6ea63d5c20e68e436b586_baby-girl-in-hat
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

השפעת הזיהום הסביבתי על הפוריות שלך

זהו לא סוד שלזיהום סביבתי השפעות שליליות על הבריאות הכללית של האדם וכאשר מדובר על פריון  לזיהום סביבתי יש השפעה גם על הפוריות של הגבר וגם על פוריות האישה, האוויר שאנו נושמים רווי בחומרים שונים העלולים לפגוע בפוריות וקשורים במחלות במערכת הרבייה. אם כן –  מהן ההשפעות של הזיהום הסביבתי על הפוריות? ומה ניתן לעשות על מנת לשפר את הפוריות?

אי פריון משני וראשוני

זיהום סביבתי ופוריות

האוויר שאנו נושמים רווי בחומרים שונים העלולים לפגוע בפוריות וקשורים במחלות במערכת הרבייה. חומרים אלו כוללים חומרי הדברה, מתכות כבדות, מעכבי בעירה וכימיקלים נוספים הנמצאים במוצרי פלסטיק ותכשירי טיפוח שונים. למעשה, שימוש בחומרים אלו וחומרים נוספים כגון חומרי ניקיון שונים, משפיעים על כלל האוכלוסייה בשל היותם נמצאים באוויר. בנוסף, כחלק מפעילותם של תעשיות שונות, משתחררים לאוויר כימיקלים המשפיעים באופן ניכר על האוויר שאנו נושמים.

מה ניתן לעשות על מנת לשפר את הפוריות

אחרי שהובהר שבעיות פוריות אכן עלולות להיגרם בהקשר של זיהום סביבתי, ניתן וצריך להימנע מסביבות מסוימות וכן מחומרים מסוימים – כגון חומרי טיפוח שונים החודרים אל גופנו, חומרי ניקיון ועוד. כמו כן חשוב להעלות את המודעות לחשיבות של שמירה על איכות הסביבה, כגון הפחתת השימוש בפלסטיק. יחד עם זאת, חשוב לציין שברוב המקרים אין לנו שליטה על האוויר שאנו נושמים והשלכותיו של הזיהום הסביבתי, אולם ניתן להיעזר בכמה טיפים על מנת לשפר את הפוריות.

1. הקפדה על תזונה בריאה

לתזונה תפקיד מרכזי בבריאות וכחלק מכך, גם השפעה על הפוריות. תזונה מגוונת המכילה את אבות המזון והויטמינים השונים תסייע בשיפור הבריאות, תשפיע על הפוריות והביוץ ויצירת הורמונים הנחוצים על מנת להיכנס להריון. ויטמינים שונים כגון ברזל, חומצת אמינו וויטמין סי, משפעים על הפוריות. במקרים של חוסר משמעותי, ניתן לקחת תוספי תזונה.

2. שמירה על שלווה ורוגע

מצבים נפשיים קיצונים כמו לחץ ודיכאון נמצאו כבעלי השפעה שלילית על הפוריות אצל גברים ונשים כאחד. תחושות שליליות כגון מתח ודאגה נלוות לעיתים קרובות אצל זוגות המנסים להרות מספר פעמים ואינם מצליחים. תחושות וחששות אלו, עלולים גם הם לפגוע בסיכויים להיכנס להריון. לכן, פעלו על מנת לשמור על בריאות נפשכם על ידי פעילות ספורטיבית, מדיטציה, יוגה, היעזרו באנשי מקצוע, או כל דבר אחד שעוזר לכם לשמור על איזון רגשי.

3. עישון וצריכת אלכוהול

הימנעו כניתן מעישון וצריכת אלכוהול. הן צריכת אלכוהול והן עישון נמצאו כפוגעים באיכות הזרע ובתנועתיות שלו כמו גם, בפעילות ההורמונאלית של האישה.

4. משקל גוף ופעילות ספורטיבית

שמירה על משקל מאוזן תורמת לשיפור הפוריות שכן עודף משקל ותת משקל, שינהם עלולים לפגוע בתהליכי הביוץ ובמערכת הרבייה. לפעילות ספורטיבית מאוזנת השלכות בריאותיות חיוביות והיא יכולה לתרום על מנת לשמור על משקל מאוזן.

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….