ICSI-הזרקת זרע
 מאת ד"ר משה רויבורט

מאת ד"ר משה רויבורט

גינקולוג בכיר, רופא פריון ומומחה פוריות

שאיבת ביציות למבוטחות קופת חולים כללית

זכויות המטופלות בקופת חולים כללית

הזכאות למימון טיפולי פוריות, הכוללים גם שאיבת ביציות, ניתנת לכל אישה בישראל עד גיל 45, לפחות 12 חודשים מיום שהצטרפה לכללית מושלם.כללית מושלם משתתפת בהוצאות ההפריה המלאכותית, וזאת בהתאם להפניה הניתנת מטעם רופא מומחה בתחום הפריון. ההשתתפות רלוונטית עבור ילד ראשון וילד שני, באחד מבתי החולים הפרטיים הנמצאים בהסדר עם כללית מושלם. עבור ילד שלישי ואילך, ההשתתפות ניתנת גם עבור בית חולים ציבורי בישראל.

מבוטחות כללית יכולות לבחור באחד משני מסלולים:

  • מסלול הסדר – השתתפות עצמית בסכום נמוך, ללא צורך בהגשת מסמכים. גובה ההשתתפות העצמית משתנה בהתאם למטופלת ולמכון בו היא מקבלת את הטיפול. פרטים מלאים אודות סכום ההשתתפות ינתנו במכון עצמו.
  • מסלול החזר – תשלום מלא עבור הטיפול, וקבלת החזר של 75% מההוצאה בפועל עד סכום מרבי כלשהו (המשתנה בהתאם למדד). במסלול זה יש להגיש מסמכים לקבלת ההחזר – חשבוניות, קבלות, דוח שחרור מבית החולים, צילום ספח תעודת זהות ומסמך רשמי מהרופא המבצע.מעבר לכך – לקוחות כללית מושלם זכאיות להתייעץ עם רופא פרטי מומחה בעלות 170 שקלים למפגש. הזכאות היא ל-3 פגישות ייעוץ בשנה קלנדרית. מבוטחות מושלם זכאיות גם להנחה בתרופות פריון אשר אינן נמצאות בסל הבריאות.

שאיבת ביציות היא חלק מרכזי בתהליך של הפריה מלאכותית.

שאיבת ביציות נדרשת בדרך כלל באחת או יותר הסיטואציות הבאות: בעיה בחצוצרות, מיעוט זרע חריג אצל בן הזוג או זרע באיכות ירודה, או כאשר טיפולי פוריות אחרים כשלו (זריקות הורמונים, הזרעה תוך רחמית ועוד).

רבים נוטים לחשוב בטעות ששאיבת ביציות מעידה על בעיית פוריות אצל האישה דווקא; אך לא תמיד זה נכון. אם הבעיה נובעת מביציות האישה, הן לא היו נשאבות לצורך התנעת התהליך. עצם העובדה שהליך זה מבוצע, אומר שהבעיה אינה באיכות הביציות עצמן.

שאיבת הביציות נמשכת כ-10 עד 20 דקות. על כך יש להוסיף גם זמן להכנות, בדיקות מקדימות וזמן התאוששות. התהליך מבוצע בהרדמה כללית או אזורית (לא הרדמה מקומית), ואם מדובר בזקיק אחד שיש להגיע אליו – ניתן לבצע את השאיבה גם ללא הרדמה כלל. כמה שעות לאחר התהליך המטופלת משוחררת לביתה, ואם יש צורך בכך – עליה לנוח במשך יום-יומיים.

לאחר שאיבת הביציות, הן מופרות עם תאי זרע (של בן הזוג או של תורם אחר). הביציות האיכותיות ביותר שעברו את התהליך, מוחזרות לרחם בשלב הנקרא החזרת עוברים. השאיבה היא תהליך נפוץ מאוד, ונשים רבות עוברות אותו בהצלחה.

איך מתבצע תהליך של שאיבת ביציות? מידע מלא כאן >


יש לך שאלות נוספות? ד"ר רויבורט ישמח לענות >

שתפו את הפוסט

אולי יעניין אתכם גם….